PA en kinderen

Als je kind op voetbal zit mag het elke dag trainen en de ene na de andere wedstrijd spelen. Doet het als hobby mee aan een theatervoorstelling, dan zijn er plots wettelijke regels. Elk jaar legt PA contact met de inspectie en elk jaar is het antwoord hetzelfde: ‘Kinderen mogen in een korte periode niet zoveel voorstellingen spelen’. Om die reden werkt PA altijd met twee kindercasts.

Twee kindercasts
Dat is hard werken voor het artistieke team. Het valt niet mee om die jonge enthousiaste acteurs tevreden te houden. Maar het biedt ook voordelen. Zo kunnen kinderen van elkaar leren door te kijken hoe de ander de rol inkleurt. De voorstellingen worden eerlijk verdeeld. Bijvoorbeeld: de ene cast speelt op de première, de andere speelt de allerlaatste voorstelling. En een cast speelt of kerstavond of tweede kerstdag.

In veilige handen
Omdat wij vrijwel bij iedere productie ook met minderjarigen werken, dragen wij het keurmerk ‘In veilige handen’. De zorg voor een veilige omgeving is een essentieel onderdeel van de kwaliteit van spelen bij PA. Meer informatie over dit keurmerk lees je op de website van de Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk. Bij regels van het spel vind je bij punt 10 de gegevens van de vertrouwenspersonen die aan PA verbonden zijn.